تیم امید آرشیو خبر ها
اشک هایت را پاک کن ، آندره آ

اشک هایت را پاک کن ، آندره آ

پریماورای فابیو گروسو از آخرین مانعشان سقوط کردند و با نتیجه ی ۶-۵ مقابل تیم رم در پنالتی ها شکست خوردند ، این بازی اسکودتوی ۲۰۱۶ را در ریجو امیلیا در دستان پایتخت نشین ها قرارداد ، بازی در وقت معمول ۱-۱ مساوی شد.

فابیو گروسو در شروع رقابت های ۸ تایی پایانی ، حدود یک هفته ی پیش از بازیکنانش خواست که یک فصل خوب را به یک فصل فوق العاده تبدیل کنند و اگرچه یووه ۶-۵ در پنالتی باخت ، اما پسران فابیو گروسو می توانند با لبخندی رضایت آمیز به ۹ ماه گذشته شان نگاه کنند.

یوونتوس که بعد از قهرمانی در تورنومنت ویارجو به دنبال دومین جام این فصلش بود ، شروع بی نقصی در ورزشگاه ساسولو ، ماپی آرنا ، داشت ، روی حرکت و نفوذ عالی لیرولا در محوطه ی جریمه ، یووه صاحب ضربه ی پنالتی شد که گریکوریس کاستانوس ان را به گل تبدیل کرد.

یووه نیمه ی اول را با برتری به پایان برد و اگر کمی خوش شانس بود و شوت از راه دور کلودیو زاپا گل می شد ، می توانست ۲-۰ هم جلو بیفتد ، اما متاسفانه تیر دروازه مانع شد ، در آن صحنه کاری از دروازبان رم بر نمی آمد.

اما متاسفانه ، موقعیت بعدی بازی نصیب ازکوییل پونسه مهاجم رم شد ، هنوز چیزی از شروع نیمه ی دوم نگذشته بود که او بازی را ۱-۱ مساوی کرد.دروازبان یووه ناامید نشد و بعد از آن دو واکنش خوب نشان داد و تیمش را در بازی نگه داشت ، که مهم ترینش قبل از دقیقه ی ۶۰ روی شوت دوی بود.

کم کم پاهای بازیکنان خسته شد و بازی به پنالتی کشید تا شانس نقش مهمی در تعیین قهرمان اسکودتوی ۲۰۱۵-۲۰۱۶ داشته باشد.ابتدا رم جلو افتاد ، چرا که گیدو وادالا نتوانست شوتش را به گل تبدیل کند و بعد از این ریکاردو مارکیتزا بود که پنالتی را خراب کرد و نتیجه ۴-۴ شد و در نهایت کار به پنالتی های تک تک کشید.

پنالتی ای که آندره آ‌ فاویلی بعدش خراب کرد اما ، به مدافع جالوروسی لورنو گروسی اجازه داد تا اسکودتو را در پنالتی ۱۴ـم برایشان به ارمغان بیاورد و به بی رحمانه ترین شکل ممکن ، یوونتوس از کسب دوگانه باز ماند.

 

 

 

گل ها : کاستانوس (۳۶) ، پونسه (۴۷)‌

رم : کریسانتو ، آنوچیچ ، کاپرادوسی ، مارکیتزا ، واسکو ، دوی (اسپینوتزی) ، پونسه ، دی لیویو (بوردین)‌ ، دی سانتیش ، دی اورسو (گروسی)‌، ماکین

ذخیره ها : رومانیولی ، پاپ ، سولری ، پائوللی ، پیگرینی ، چاواتینی ، فرانکی ، آنتونوچی ، توفاناری

مربی : آلبرتو دروسی (پدر دروسی ، بازیکن رم)‌

کارت زرد : توره ، زاپا ، دوی ، اسپینوتزی

 

ترتیب پنالتی ها :

لیرولا : گل

پونسه : گل

وادالا : از دست رفت

واسکو : گل

کاساتا : گل

کاپرادوسی : گل

دی ماسیمو : گل

مارکیتزا : از دست رفت

زاپا : گل

بوردین : گل

فاویلی : از دست رفت

گروسی : گل

 

 

ایستاده از راست : کاپتان رومانیا ، بلانکو ، فاویلی ، ماچک ، آئودرو

نیم خیز از چپ :  کاستانوس ، لیرولا ، توره ، کاساتا ، زاپا ، پوتسبن

 

نیمکت یووه : دل فاوره ، کُنسُل ، کُکُلو ، سِوِرین ، بُوه ، ولیاکو ، پارودی ، کین ، کالیارا

 

نمرات بازیکنان از دید توتویووه:

 

آئودرو: 6.5

 

دو واکنش فوق العاده داشت، یکی روی شوت پونسه در نیمه ی اول و یکی هم در نیمه ی دوم روی شوت دوی: البته روی گل مساوی رم می توانست بهتر کار کند. او در پنالتی نتوانست واکنشی نشان بدهد، گرچه جهت دو تا از پنالتی ها را تشخیص دهد.

 

لیرولا: ‌7

 

نمایش تحسین برانگیزی در نیمه ی اول داشت، نفوذهای مداوم خوبی در سما راست انجام داد و پنالتی هم گرفت، که کاستانوس آن را تبدیل به گل کرد. در نیمه ی دوم این بازیکن اسپانیایی کمی افت کرد، که البته کل تیم گروسو چنین وضعیتی داشت. در ضربات پنالتی موفق بود و بهترین بازیکن تیم گروسو بود.

 

رومانیا: 6.5

 

در نیمه ی اول روی حرکت دی لیویو اشتباه کرد که بلانکو مورنو جبران نمود اما در بقیه ی بازی با تمرکز بسیار بالا بازی کرد، ان هم برابر مقابل مهاجم فوق العاده ای مثل پونسه، به ندرت قدم اشتباهی برداشت.

 

بلانکو مورنو: 6

 

اشتباه خاصی نداشت، اما در چند صحنه به خاطر سرعت بالای مهاجمان حریف دچار مشکل شده و مجبور به خطا می شد.

 

زاپا: 6

 

بازی قابل قبولی از دفاع چپ یووه شاهد بودیم، علی رغم اینکه نتوانست به اندازه ی هم تیمی اش در سمت راست ― لیرولا ― فعال باشد، اما بازم هم تکنیک خوبی از خود نشان داد، در دفاع خوب بود و در یک صحنه هم سانتر خطرناکی به سمت دروازه ارسال کرد.

 

ماچک: 6

 

مثل همیشه بازی سختکوشانه ای از هافبک چکیایی یووه شاهد بودم، اما او در حمله دیشب اشتباهات زیادی انجام داد، بازی او در مجموع قابل قبول بود، اما از او با توجه به سطحش انتظار بیشتری می رود. در دقیقه ی 118 هم دی ماسیمو به جایش وارد بازی شد، تا پنالتی بزند که موفق به انجام اینکار شد.

 

توره: 5. 5

 

او نتوانست وظایفش را به درستی انجام دهد، تنها در برابر دفاع حضور داشت و نتوانست ریتم بازی را در دست بگیرد، در دقیقه ی 55 دیدیبا به جای او اومد، که حضور او علی رغم اینکه بازی تیم را بهتر کرد اما تاثیری در جریان بازی نگذاشت.

 

کاساتا: 5. 5

 

امشب شب کاساتا نبود، دریبل های او به ندرت یووه را در بخش هجومی به راه انداخت.

 

 وقتی کاستانوس پنالتی را تبدیل به گل کرد!

 

کاستانوس: 6

 

او به خوبی پنالتی اش در جریان بازی را به گل تبدیل کرد، او نسبت به بقیه ی بازیکنان تیم تجربه ی بیشتری دارد، و در لحظاتی نشان داد که کیفیت فنی اش بالاتر از بقیه ی بازیکنان است، متاسفانه، کاستانوس فراز و نشیب داشت و نتوانست تاثیر خوبی بگذارد.

 

فاویلی: 6

 

مبارزه ی خوبی با مدافعان میانی جالوروسی داشت و خصوصیات فیزیکی اش را در خدمت تیم درآورد، به خصوص وقتی که پشت به دروازه بود. اما در نهایت نتوانست گل بزند و با از دست دادن پنالتی اسکودتو را در اختیار پایتخت نشینان قرار داد.

 

پوتسبن: 5. 5

 

او هم مثل فاویلی نتوانست شوت موثری به سمت دروازه داشته باشد، اگرچه می توان هافبک ها را به خاطر کم کاریشان سرزنش کرد.

 

وادالا: 6

 

این بازیکن آرژانتینی تاثیر خوبی روی بازی داشت، و توانست نفوذهایی انجام دهد، اما به گل منجر نشد و پنالتی اش را هم خراب کرد.

 

 

فابیو گرسو مربی تیم پریماورای یوونتوس بعد از فینال که با نتیجه ی 6‐5 در پنالتی ها باختند با خبرنگاران به گفت و گو نشست:

 

حسرت می خورید؟ اگر آری برای چه؟

 

نه، حسرتی وجود ندارد، ما بازی ای که باید برابر تیمی بزرگ انجام می دادیم انجام دادیم، از این مسئله آگاهیم، تبریک به آنها که بازی را بردند و تبریک به ما که فصل فوق العاده ای داشتیم، اگرچه اسکودتو را فتح نکردیم.

 

این فصل چه دستاوردی برای شما داشت؟

 

سال بسیار خوبی بود، بچه ها چند بازی فوق العاده برگزار کردند که به فینال کوپا ایتالیا رسیدیم و همچنین در جام ویارجو به فینال رسیدیم و قهرمان شدیم. در لیگ هم صدرنشین گروه آ بودیم و به فینال رسیدیم. این دستاوردی است که به وسیله ی بازیکنان به دست آمده، حالا باید بگویم که ناامید و ناراحت هستیم، اما فوتبال همین است. می دانستیم که تنها یک تیم جشن خواهد گرفت، که سهم رم شد، اما خب لایقش بودند چون بسیار خوب بازی کردند.

 

بازی در فینال جام جهانی 2006 برایتان مزیتی بود که بتوانید به بچه ها توصیه کنید؟

 

بله، خیلی نصیحت ها بهشان کردم، بعضی تیم ها در پنالتی می برند، بعضی تیم ها می بازند. متاسفانه امروز بازنده بودیم، اما باید از این فصل که داشتیم سربلند بیرون بیاییم، چرا که از اول تا آخر در تمام جام ها مدعی بودیم.

 

آینده ی بچه ها را چطور می بینید. چندتایشان می توانند به سطح اول فوتبال برسند؟

 

بارها گفته ام که بچه های با کیفیت زیادی در این تیم هستند، امیدوارم هرچه زودتر بتوانند به سطوح بالاتر فوتبال برسند.

 

آیا با یووه ادامه می دهید؟

 

من خوشحالم، زیرا در یکی از بهترین باشگاه های جهان هستم و دارم پیشرفت می کنم، و از کارم راضی هستم.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: